Palvelumuotoilulla kaupunki toimivammaksi

Haluatko lisätä käyttäjälähtöisyyttä tai toteuttaa nopeita kokeiluja palveluiden kehittämiseksi? Olet tullut oikeaa paikkaan. Olemme auttaneet lukuisia julkisen sektorin asiakkaitamme tavoitteessaan parantaa palveluiden sujuvuutta ja asiakaskokemusta.
Olemme ketterä kumppani asukas- ja asiakaslähtöisten palveluiden kehittämiseen.

Palvelumme

Asiakaslähtöisyys on menestyvän palvelun kulmakivi. Meiltä saat apua niin uuden idean kehittämisessä valmiiksi kuin jo olemassa olevan palvelun iskuun laittamisessa.

Palvelumuotoilu

UI- ja UX-kehitys

Palvelumuotoilu

Digitalisoituvassa maailmassa palvelun käyttäjälähtöisyys on yksi menestyvän palvelun kulmakivistä. Ovatko kaupunkisi palvelut tulevaisuuskestäviä? Palvelevatko ne tällä hetkellä asiakkaita parhaalla mahdollisella tavalla?

UI- ja UX-kehitys

Asiakaskokemus on keskiössä myös UI- ja UX-suunnittelussa. Ketteryys ja ihmislähtöisyys ovat avainsanoja, kun kehitämme graafisia käyttöliittymiä. LINKin asiantuntijoilla on laaja kokemus eri toimintaympäristöistä ja teknologioista. Toteutamme digitaalisia palveluita niin julkisenkin sektorin kuin teollisuudenkin  tarpeisiin. 

Muotoilija tuli taloon

Muotoilija tuli taloon -palvelussa saat asiantuntijan käyttöösi joustavasti ja haluttuna ajankohtana. Palvelu on kätevä tilanteissa, joissa tarvitset oman osaamisalueen ulkopuolelta tukea. LINKin asiantuntija ja tiimi voivat toimia itsenäisesti asiakkaan tiloissa ja osana muuta kehitysryhmää. Palvelu toimii silloin parhaiten, kun asiakas johtaa tekemistä ja asiantuntija on osa kehitysryhmää.

Ota yhteyttä

Piritta Winqvist

Matti Mikkola

Reija Arnberg

DIRECTOR, SERVICE DESIGN, UX & UI

DIRECTOR, DESIGN

SR SERVICE DESIGNER

Referenssit

Palvelumuotoilu – Lounais-Suomen Jätehuolto Oy

Jätepalveluiden tulevaisuuden visiointi

Palvelumuotoilu auttoi saamaan jätehuollon palvelun entistäkin asiakaslähtöisemmäksi.

Palvelumuotoilu – Muumimaailma

Digitaalinen taikaelämys-konsepti

Muumimaailman kanssa yhteistyössä kehitetyssä digitaalisessa taikaelämyskonseptissa tapahtumat ja kerronta kohteissa varioituu käyttäjäprofiilien perusteella. 

Palvelumuotoilu – Helsingin kaupunki

Turvallinen koulumatka-liikkuminen

Palvelumuotoilun tavoitteena oli löytää vaikuttavimpia keinoja turvallisen ja aktiivisen koulumatkaliikkumisen tukemiseksi osallistaen vanhempia, opettajia ja oppilaita.

Palvelumuotoilu – Helsingin kaupunki

Varaamo-palvelun palvelukäsikirja

Kaupungin tilapalveluiden back-endin ohjeistaminen luotiin yhteiskehittäen. Ohjeistus selkiyttää käyttäjän etenemistä palvelupolulla. 

Palvelumuotoilu – Espoon kaupunki

Euroopan kestävin kaupunki luottaa LINKiläisiin

LINK on Espoon kaupungin palvelumuotoilun puitesopimuskumppani ja mukana laajasti kunnallisten toimintojen ja palveluiden kehittämisessä.

Palvelumuotoilu – Elisa Oyj

Asiakassovellusten kehityshanke

Monipuoliset asiantuntijapalvelumme ovat syntyneet yritysten erilaisiin tarpeisiin. Elisa Oyj:n palvelumuotoilua tarjoava Digiratkaisut-yksikkö hyödyntää osaamistamme, kun se tarvitsee nopeasti lisävoimia esimerkiksi käyttäjä­kokemussuunnitteluun (UX) tai käyttöliittymä­suunnitteluun (UI).