Asiakaskokemus auttaa tavoittamaan uusia asiakkaita ja käyttäjiä

Asiakaskokemuksen ymmärtäminen on pohja kaikkien tuotteiden, palveluiden, sisäisten prosessien ja liiketoimintamallien kehitykselle. Asiakkaan tai palvelun käyttäjän kokema hyöty nostaa brändin arvoa.

Asiakaskokemuksen kohde voi olla kokonainen palvelupolku tai esimerkiksi jo käytössä oleva yksittäinen digitaalinen rajapinta. Kohdennamme olemassa olevia palveluita tarkemmin ja sujuvoitamme asiakaskokemusta ja palvelupolkua. Parantamalla asiakaskokemusta voit tavoittaa myös täysin uusia asiakkaita tai käyttäjiä.

Yhteisissä työpajoissa osallistamme asiakkaamme asiakaskokemuksen suunnitteluun ja luomiseen. Määritämme asiakasprofiilit ja käyttötapaukset sekä käymme palvelupolun johdonmukaisesti läpi askel askeleelta. Etsimme pullonkaulat ja kohdat, jotka vaativat kehittämistä. Teemme asiakastutkimuksen ja parannamme asiakkaan palvelupolkua tai kokemusta yksittäisestä kohtaamispisteestä. Nostamme esiin kehityskohteita yrityksen sisäisissä prosesseissa ja teemme tiekartan seuraavista askeleista.

Tutkimusosaamisemme on huippuluokkaa, ja tulkitsemme tulokset aina asiakkaidemme omalle kielelle. Mittavaa kokemustamme asiakastarpeiden ja asiakaskokemukseen vaikuttavien tekijöiden löytämisestä täydentävät monipuoliset menetelmät ja kokeileva kulttuuri.

Mitä teemme?

Ota yhteyttä

Piritta Winqvist

Director

palvelumuotoilu, tutkimus- ja UX/UI-kehityshankkeet , julkiset hankkeet

Esimerkkejä asiakkaistamme, joita olemme auttaneet asiakaskokemuksessa

ABB
Cargotec
Espoon kaupunki
Fastems
Fiskars
Helsingin Energia
Helsingin kaupunki

HKL
Inwido Finland
Kiilto
Lahti Precision
Lapinjärven kunta
Mekitec
Salo IoT Park

Sandvik
Transtech
Turun Kaupunki
Valmet Technologies
Valtioneuvoston Kanslia
VR

Tutustu referensseihimme