Asiakaskokemus auttaa tavoittamaan uusia asiakkaita ja käyttäjiä
Asiakaskokemuksen ymmärtäminen on pohja kaikkien tuotteiden, palveluiden, sisäisten prosessien ja liiketoimintamallien kehitykselle. Asiakkaan tai palvelun käyttäjän kokema hyöty nostaa brändin arvoa.
Asiakaskokemuksen kohde voi olla kokonainen palvelupolku tai esimerkiksi jo käytössä oleva yksittäinen digitaalinen rajapinta. Kohdennamme olemassa olevia palveluita tarkemmin ja sujuvoitamme asiakaskokemusta ja palvelupolkua. Parantamalla asiakaskokemusta voit tavoittaa myös täysin uusia asiakkaita tai käyttäjiä.
Yhteisissä työpajoissa osallistamme asiakkaamme asiakaskokemuksen suunnitteluun ja luomiseen. Määritämme asiakasprofiilit ja käyttötapaukset sekä käymme palvelupolun johdonmukaisesti läpi askel askeleelta. Etsimme pullonkaulat ja kohdat, jotka vaativat kehittämistä. Teemme asiakastutkimuksen ja parannamme asiakkaan palvelupolkua tai kokemusta yksittäisestä kohtaamispisteestä. Nostamme esiin kehityskohteita yrityksen sisäisissä prosesseissa ja teemme tiekartan seuraavista askeleista.
Mitä teemme?
- Olemassa olevien palveluiden kohdennus
- Asiakaskokemuksen ja palvelupolun parantaminen
- Asiakasprofiilien ja käyttötapauksien määrittely
- Asiakastarpeiden määrittely
- Palvelupolun pullonkaulojen ja kehityskohteiden tunnistaminen
- Asiakastutkimus
Ota yhteyttä
Piritta Winqvist
Director, UX & Service Design, founder
palvelumuotoilu, tutkimus- ja UX/UI-kehityshankkeet , julkiset hankkeet
Matti Mikkola
Director, Design
Teollinen muotoilu ja tuotekehityspalvelut, strateginen muotoilu
Esimerkkejä asiakkaistamme, joita olemme auttaneet asiakaskokemuksessa
ABB
Cargotec
Espoon kaupunki
Fastems
Fiskars
Helsingin Energia
Helsingin kaupunki
HKL
Inwido Finland
Kiilto
Lahti Precision
Lapinjärven kunta
Mekitec
Salo IoT Park
Sandvik
Transtech
Turun Kaupunki
Valmet Technologies
Valtioneuvoston Kanslia
VR
…