Timo Manner on tehnyt LINKillä niin hyvää duunia myyntipäällikön roolissa, että päätimme hankkia hänelle uuden hatun. Uuden hatun nimi on Director, Sales. Timo aloitti LINKin myyntijohtajana 1.1.2024.
Parin vuoden aikana Timo on päässyt sisään LINKin monipuoliseen palveluvalikoimaan ja tuntee jo porukan ja osaamisalueet. Timon vankka kokemus kansainvälisestä tuotekehitysmaailmasta, konseptoinnista, innovoinnista ja tiiminvedosta helpottaa kummasti ymmärtämään myös asiakkaan haasteita ja tarpeita.
Idearikkaana kaverina ja varsinaisena verbaalivirtuoosina Timo on ehtinyt osallistua myös moneen innovointi- ja ideointityöpajaan. Ja Timohan pelaa täysillä tietysti myös johtoryhmässä ja LINKin markkinointitiimissä ansiokkaana laitahyökkääjänä.
Myyjän on oltava asiantuntija, joka ymmärtää asiakkaan liiketoimintaa ja toimialaa. Palapelin peruspalat on jo saatu paikoilleen, kun varhaisessa vaiheessa myyjä pystyy hahmottamaan haasteen laajuutta ja projektikokonaisuutta ja toisaalta tietää mitä asiantuntemusta LINK voi tarjota. Uusi Director-hattu tuo työnkuvaan laajempaa vastuuta myynnin liiketoiminallisesta puolesta.
Timo on paitsi verbaalivirtuoosi, mainio kanavakasvo. Kurkkaappa vaikka tämä LINK-kanavan jakso:
Tämän keskustelun innoittamana Timo loihe lausumaan oman mietteensä aiheesta:
”Luova ongelmanratkaisu – sitä ei voi koskaan käyttää loppuun.
Mitä enemmän sitä käyttää, sitä enempi sitä on”
Pirauta Timolle. Timo kertoo mielellään LINKin palveluista lisää.
LINKillä saman tuotteen tai palvelun ympärille saadaan koottua eri alojen asiantuntijat ratkomaan haasteita yhdessä. Joskus tehdään fyysisiä tuotteita, joskus digitaalisia tai näiden yhdistelmiä. Lisämausteen myyntityöhön antaa se, että aina tuote- tai palvelukehitystä ei tehdä projektina tai hankkeena. LINKiltä asiantuntijoita saa käyttöönsä myös ketterästi pienempiin tai isompiin tarpeisiin.